Toimitusehdot


Toimitusehdot

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii
Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja
luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai
korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on
maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan
ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

www.paytrail.com

Payment Service Provider

Paytrail Plc acts as a collecting payment service provider and is an
authorized Payment Institution. Paytrail Plc will be shown as the recipient
on your bank or credit card statement. Paytrail Plc will forward the payment
to the merchant. For reclamations, please contact the website the payment
was made to.

Paytrail Plc
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Phone: +358 207 181 830
Business ID 2122839-7
------------------------

Betalningsförmedlare

Betalningsförmedlingstjänsten utförs och som leverantör står Paytrail
Oyj(2122839-7) i samarbete med banker och kreditinstitut. Betalningar med
Visa Electron eller MasterCard-kort syns Paytrail Oyj som mottagare i
korträkningen och även förmedlar betalningen till köpmannen. Paytrail Oyj
har verksamhetstillstånd för betalningsinstitut beviljat av
Finansinspektionen. Vid klagomål ber vi er i första hand vara i kontakt med
nätbutiken.


Paytrail Oyj
FO-nummer: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7 40100 Jyväskylä
Telefon: 0207 181830
www.paytrail.com



VERKKOKAUPAN MYYNTIEHDOT

1. Määritelmät, ehtojen soveltuvuus ja kaupan kohde
”Asiakkaalla” tarkoitetaan yksityishenkilöitä, yrityksiä ja muita
organisaatioita, jotka
tilaavat tavaroita Myyjän verkkokaupan kautta (”Asiakas”).
”Myyjällä” tarkoitetaan kauppiasta, joka ellei muuta ilmene on myös
verkkokauppapaikan ylläpitäjä.
”Verkkosivulla” tarkoitetaan Myyjän verkkosivuja, joilla Myyjä ylläpitää
verkkokauppaa.
Nämä verkkokauppaehdot ovat Venealan Keskusliitto Finnboat ry:n
suosittelemat
verkkokauppaehdot. Näitä verkkokauppaehtoja sovelletaan Myyjän ja Asiakkaan
väliseen vene- ja moottoritarvikkeiden sekä -varaosien, venevarusteiden
ja/tai
vaatteiden verkkokauppaan kun kyseinen Myyjä on ilmoittanut soveltavansa
niitä.
Mitä näissä ehdoissa on säädetty Asiakkaan palautusoikeudesta muutoin kuin
takuun tai virheen perusteella ei sovellu yritysasiakkaisiin.

2. Tilaus
Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä näiden ehtojen lisäksi
noudattamaan
Myyjän kulloinkin voimassa olevia muita sopimus-, käyttö- ja myyntiehtoja,
joita
Myyjä on ilmoittanut soveltavansa Verkkokauppaan. Asiakkaan on näin syytä
tutustua huolellisesti myös Myyjän muihin Verkkosivulla oleviin
toimitusehtoihin.
Mikäli nämä ehdot ja Myyjän muut ehdot ovat ristiriidassa keskenään,
sovelletaan
ensisijaisesti Myyjän muita ehtoja.
Tilauksen yhteydessä Asiakkaan tulee aina ilmoittaa oma nimensä,
postiosoitteensa,
sähköpostiosoitteensa ja puhelinnumeronsa. Yritysasiakkaiden tulee lisäksi
ilmoittaa
yrityksen nimi ja y-tunnus. Alle 18-vuotiaan Asiakkaan tulee lisäksi
ilmoittaa
suostumuksen antaneen huoltajan nimi ja sähköpostiosoite tilauksen
lisätieto-kentässä.
Tilauksen jättämisen jälkeen Asiakkaalle lähetetään tilausvahvistus. Sitova
kauppasopimus tulee voimaan silloin, kun Myyjä on kirjallisesti vahvistanut
tilauksen.

3. Hinnat
Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät
kuljetuskustannuksia.
Kuljetuskustannukset tulevat hinnastossa esitettyjen hintojen päälle.
Asiakas valitsee tilauslomakkeen vaihtoehtojen perusteella toimitustavan
ennen
tilauksen vahvistamista. Kun toimitustapa on valittu, palvelu ilmoittaa
valitun
toimitustavan kuljetuskustannukset, jotka Asiakas hyväksyy maksavansa
vahvistaessaan tilauksen. Kaikki hinnat ilmoitetaan euroissa. Postin
voimassaoleva
hinnasto löytyy osoitteesta www.posti.fi/hinnat/, Matkahuollon hinnasto
osoitteesta
www.matkahuolto.fi. Asiakas näkee tuotteen ja kuljetuksen kokonaishinnan
ennen
tilauksen lopullista hyväksymistä.
Tilatut tuotteet myydään tilaushetken hinnalla. Kuitenkin jos tilaukseen
tehdään
muutoksia, määräytyy tuotteen hinta muutoshetken hinnan mukaisesti.
Kaikkien tuotteiden tuotetiedot näkyvät Myyjän sivustolla. Tuotetietovirheen
takia
tehtävä tuotteen palautus on asiakaspalautuksena maksuton ja palautus on
tehtävä
kohtuullisessa ajassa siitä, kun virhe on havaittu tai se olisi kuulunut
havaita.
Selvissä hintavirhetapauksissa Myyjä voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos
kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että Asiakkaan olisi pitänyt huomata
se.
Verkkokaupan hinnat eivät välttämättä ole voimassa myymälässämme.

4. Maksuehdot ja maksun suorittaminen
Tiedot käytettävissä olevista maksutavoista ja -ehdoista löytyvät Myyjän
verkkokaupan sivuilta ja tilauslomakkeesta.
Kun tuote noudatetaan postiennakkoa vastaan, tuote on noudettava postista
postin
ilmoittamaan määräpäivään mennessä. Muuten tilaus katsotaan peruutetuksi.

5. Toimitus
Tilaukset toimitetaan erikseen sovitun mukaisesti joko postitse tai
Matkahuollon
välityksellä tai noutamalla..
Myyjä toimittaa varastossa olevia tuotteitaan Asiakkailleen noin 1-3 päivän
käsittelyajalla. Tämän lisäksi tulee tuotteen normaali kuljetusaika. Myyjä
pyrkii
ilmoittamaan, jos tuotteen käsittelyaika on pidempi kuin 7 päivää.
Ilmoitetut
toimitusajat ovat suuntaa antavia. Myyjä ei välttämättä pysty toimittamaan
kaikkia
tuotteita arvioidussa ajassa, vaan toimitusajat riippuvat tuotteiden
saatavuudesta.
Myyjä pidättää oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä poikkeuksellisen
suurissa
erissä.

6. Palautusoikeus
Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilaus missä tahansa vaiheessa, myös siinä
vaiheessa kun tilaus on jo käsitelty. Mikäli Asiakas ei halua lunastaa
tilaustaan postista, on suositeltavaa, että hän kuitenkin ilmoittaa siitä
kauppiaalle tai paikalliseen postiin. Tällaisissa tapauksissa Myyjällä on
oikeus veloittaa Asiakkaalta postituskulut.
Tuotteilla on kuluttajansuojalain 6 luvun mukainen 14 päivän palautus- ja
vaihto-oikeus postipaketin tai noutotilauksen noutohetkestä alkaen (mukaan
lukien viikonloput ja pyhäpäivät, pois lukien noutopäivä).
Tuotteiden palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia
tuotteita.
Palautusaikana Asiakkaalla on oikeus tutustua tuotteeseen ja kokeilla sitä
samaan tapaan kuin hän voisi tehdä ostaessaan tavaran liikkeestä. Asiakas
voi myös avata pakkauksen tutkiakseen ja kokeillakseen tavaraa menettämättä
peruuttamisoikeuttaan. Hän ei voi kuitenkaan ottaa tavaraa käyttöön. Jos
tavara on pakattu sinetöityyn tai vastaavasti suljettuun pakkaukseen, tulee
pakkauksen olla avaamaton ja sinetin ehjä.
Palautusoikeus ei koske ns. hygieniatuotteita, eikä Asiakkaalle
erikoistilauksina toimitettuja tuotteita eikä myöskään määrämittaan
Asiakkaan tilauksen mukaan katkaistuja tuotteita (esim. köydet, vaijerit
jne.).
Postitse ja Matkahuollon kautta tapahtuva palauttaminen on tämän sopimuksen
kohtien 7., 8. ja 9.
palautustilanteissa Asiakkaalle kotimaantoimituksissa maksuton sillä
edelletyksellä, että tilauksen summa on ylittänyt 100€ toimituskuluineen.
Alle 100€ arvoisen tilauksen palautuskuluista vastaa aina Asiakas. Muita
palautustapoja Myyjä ei korvaa ilman erillistä sopimusta. Ulkomailta
tehtyjen palautusten postikulut maksaa Asiakas itse, ellei erikseen ole
muuta sovittu.
Osto- tai noutohetkeksi katsotaan se päivä, jolloin paketti on lunastettu
tai noudettu postista tai vaihtoehtoisesti kuitin päivämäärä. Asiakkaan
velvollisuus on todistaa
päivä, jolloin paketti on lunastettu postista, esimerkiksi postin kuitin
avulla.
Asiakkaan on toimitettava tuotepalautukset aina:
a) alkuperäisessä paketissa (hyvin pakattuna) ilman turhia merkintöjä,
b) mukana kopio tilausvahvistuksesta
c) kirjoita seuraavat tiedot paperille: tilaajan nimi, osoite ja
yhteystiedot, tilauksen ajankohta, tilinumerosi IBAN-muodossa ja halutessasi
palautuksen syyn.
d) viimeistään 14 päivän kuluessa tavaran noutohetkestä.
e) varustettuna Asiakkaan tilitiedoilla
Myyjä palauttaa maksun viimeistään kolmenkymmenen [30] päivän kuluessa
siitä,
kun Myyjä on saanut takaisin palautetun tuotteen.

7. Takuu
Osalla tuotteista on tuotekohtainen takuu. Mikäli Myyjä on tarjonnut
tuotteelle takuun, takuuaika alkaa tilausvahvistuksessa olevasta
päiväyksestä ja kestää ilmoitetun takuuajan. Tuotteen takuuvaihto tai
korjaaminen ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa.
Takuun edellytyksenä on tuotteen tai sen osan käyttäminen valmistajan
suositusten ja ohjeiden mukaisesti. Myyjä voi vapautua takuuvastuusta, jos
Myyjä saattaa todennäköiseksi, että tuotteen huonontuminen tai rikkoutuminen
johtuu tapaturmasta, tavaran vääränlaisesta käytöstä tai muusta Asiakkaan
puolelta johtuvasta seikasta. Jos myöhemmin esimerkiksi valmistajan tai
huoltoliikkeen toimesta havaitaan, että tuote on rikkoutunut Asiakkaan
huolimattomuudesta, on
kauppiaalla oikeus veloittaa korjauksesta aiheutuneet kulut.
Kuluttajansuojalain mukaisesti Asiakkaan on ilmoitettava virheestä
takuunantajalle kohtuullisessa ajassa siitä, kun Asiakas havaitsi virheen
tai hänen olisi pitänyt havaita
se.

Tuotteet on toimitettava takuuhuoltoon aina:
a) alkuperäisessä paketissa (hyvin pakattuna),
b) mukana kopio tilausvahvistuksesta
c) mukana takuupalautuslomake täytettynä (löytyy Myyjän kotisivuilta)
d)takuukorjaukseen lähetetään vain viallinen tuote, ei muita tuotteita tai
tuotteen muita ei-viallisia osia
Myyjä voi lähettää puutteellisesti takuuhuoltoon lähetetyt tuotteet (kts.
ohjeet yllä) takaisin Asiakkaan kustannuksella.
Myyjä hoitaa tuotteen takuuhuollon kuluttajansuojalain määrittelemässä
kohtuullisessa ajassa.
Asiakkaan tulee takuuvirhetilanteessa ensisijaisesti kääntyä suoraan Myyjän
puoleen, ellei Myyjä ole nimenomaisesti muuta ilmoittanut. Mikäli takuun on
antanut aikaisemmassa myyntiportaassa joku muu kuin Myyjä, Myyjä ei vastaa
takuun
perusteella virheestä jos Myyjä on näin erikseen ilmoittanut.

8. Ostajan oikeudet virhetilanteessa
Mahdollinen takuu tai muu Myyjän antama sitoumus ei rajoita ostajan lakiin
perustuvaa oikeutta vedota kaupan kohteessa olevaan virheeseen.
Jos luovutetussa tavarassa ilmenee virhe, Myyjällä on oikeus ensisijaisesti
korjata virhe, jos tämä voi tapahtua kohtuullisessa ajassa ja siten, että
Asiakkaalle ei aiheudu
korjaamisesta kustannuksia tai olennaista haittaa. Jollei tämä ole
mahdollista, Asiakas voi vaatia virhettä vastaavaa hinnanalennusta tai
virheetöntä tavaraa. Jos virhe ei
kuluttajakaupassa ole vähäinen, Asiakas saa purkaa kaupan ja vaatia
vahingonkorvausta välittömistä vahingoistaan.
Jos virhe ilmenee kuuden (6) kuukauden kuluessa tavaran luovutuksesta,
virheen oletetaan olleen tavarassa jo luovutushetkellä. Olettamaa ei
sovelleta, jos Myyjä
osoittaa, että virhe on syntynyt vasta luovutuksen jälkeen tai jos olettama
on virheen tai tavaran luonteen vastainen.
Asiakkaan pitää ilmoittaa virheestä Myyjälle kohtuullisessa ajassa siitä,
kun hän havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt se havaita.
Kuluttajakaupassa virheilmoitus voidaan kuitenkin aina tehdä kahden (2)
kuukauden kuluessa siitä, kun ostaja
havaitsi virheen. Ostajan pitää toimia niin, etteivät vahingot aiheettomasti
lisäänny.
Viallinen tavara on toimitettava korjattavaksi tai vaihdettavaksi aina hyvin
pakattuna, mukana kopio tilausvahvistuksesta.
Myyjä ei ole muissa kuin kuluttajansuojalain määräämissä tilanteissa
vastuussa tavaran virheestä tai luovutuksen viivästymisestä aiheutuneesta
välillisestä vahingosta.

9. Vastuunrajoitus määrätyissä tilanteissa
Myyjän vastuu tuotteen huonosta saatavuudesta rajoittuu aina kaupan
purkamiseenja mahdollisesti etukäteen maksettujen rahojen palauttamiseen.
Myyjä ei ole vastuussa tuotteiden valmistajien sivuilla olevista tiedoista.
Myyjän vastuu rajoittuu aina välittömiin vahinkoihin, ellei Myyjän voida
osoittaa syyllistyneen huolimattomuuteen.

10. Asiakasrekisteri
Myyjä voi pitää Asiakkaistaan asiakasrekisteriä. Asiakasrekisteri on
luottamuksellinen ja Myyjä sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja
eteenpäin muille kuin rekisteriselosteessa mainituille osapuolille.

11. Muutokset verkkokauppaehtoihin
Näitä ehtoja voidaan muuttaa yksipuolisella päätöksellä ilman
ennakkoilmoitusta. Sopimusehdot ovat Myyjän ja Asiakkaan välisessä suhteessa
voimassa sellaisena kuin ne olivat kutakin tilausta tehtäessä. Uusiin
tilauksiin sovelletaan aina Myyjän kulloinkin käytössä olevia sopimusehtoja,
jotka löytyvät Myyjän kotisivuilta. Mikäli Asiakkaalla on kysymyksiä
liittyen yksittäiseen tilaukseen, näiden ehtojen tulkintaan tai
soveltuvuuteen, Asiakasta kehotetaan ottamaan yhteyttä Myyjän
asiakaspalveluun (tiedot Myyjän kotisivuilla).

12. Sovellettava laki ja riitojen ratkaiseminen
Näihin myyntiehtoihin sovelletaan Suomen lakia. Jos erimielisyyksiä ei voida
ratkaista osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttajaostaja voi saattaa
asian kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi. Jos erimielisyydet
ratkaistaan tuomioistuimessa, kanne on nostettava Asiakkaan asuinpaikan
yleisessä alioikeudessa, ellei Asiakas halua nostaa kannetta Myyjän
kotipaikan yleisessä alioikeudessa. Muussa kuin kuluttajakaupassa Myyjä voi
nostaa kanteen myös Helsingin käräjäoikeudessa.